Regulamin archiwalny (do 02.01.2023)
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Regulamin określa zasady sprzedaży wysyłkowej urządzeń i sprzętu do gastronomii dla osób prawnych i fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz klientów indywidualnych korzystających ze sklepu internetowego działającego pod domeną www.mmgastro.pl.
2. Sklep internetowy stanowi własność:
M&M Gastro Group spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Katowicach (dawniej M&M Gastro s.c. Michał Budarczyk, Marcin Budarczyk) przy ul. Owsianej 58a, 40-780 Katowice, REGON 277630232, NIP 9542387023.
3. Regulamin skierowany jest do konsumentów, jak i przedsiębiorców korzystających ze sklepu, z wyłączeniem części VII, która skierowana jest wyłącznie do konsumentów.
4. Wszelką korespondencję związaną z działalnością sklepu internetowego należy kierować na następujący adres:
M&M Gastro Group sp. z o.o., ul. Owsiana 58a, 40-780 Katowice lub na adres elektroniczny: sklep@mmgastro.pl
5. Definicje:
a) Regulamin - regulamin sklepu internetowego działającego pod domeną www.mmgastro.pl;
b) Klient - osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadają osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z usług oferowanych przez Sprzedawcę;
c) Konsument - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
d) Sprzedawca – M&M Gastro Group spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Katowicach (dawniej M&M Gastro s.c. Michał Budarczyk, Marcin Budarczyk) przy ul. Owsianej 58a, 40-780 Katowice, REGON 277630232, NIP 9542387023;
e) Sklep - sklep internetowy działający pod domeną www.mmgastro.pl stanowiący własność Sprzedawcy;
f) Produkt/towar - rzeczy ruchome oferowane za pośrednictwem Sklepu;
g) Zamówienie - oświadczenie woli złożone przez klienta wyrażające jego wolę zawarcia umowy, w którym klient precyzuje ilość i rodzaj zamawianych produktów;
h) Umowa - umowa sprzedaży zawarta pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem, której przedmiotem są produkty;
i) Sprzedaż konsumencka - umowa sprzedaży, której jedną ze stron jest konsument; szczegółowe postanowienia dotyczące sprzedaży konsumenckiej zawiera część VII Regulaminu;
j) Siedziba - siedziba spółki M&M Gastro Group sp. z o.o., znajdująca się w Katowicach przy ul. Owsianej 58a, 40-780 Katowice;
k) Zamawiający - klient, którym złożył zamówienie na produkt zgodnie z postanowieniami części III Regulaminu;
l) Usługa - świadczenia wykonywane przez Sprzedawcę na rzecz klientów;
m) Formularz zamówienia - formularz dostępny na stronie sklepu, pozwalający utworzyć konto i złożyć zamówienie
n) Konto - usługa elektroniczna, oznaczona indywidualnym hasłem i loginem ustalonym przez klienta, zawierająca dane o kliencie oraz informacje o złożonych przez niego zamówieniach;
o) Kodeks cywilny - Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku;
p) Użytkownik - internauta, który wchodzi na stronę internetową sklepu celem zapoznania się z produktami oferowanymi przez Sprzedawcę.
r) Przedsiębiorca indywidualny – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o CEIDG;
s) Sprzedaż przedsiębiorcy indywidualnemu – umowa sprzedaży, w której po stronie kupującego występuje przedsiębiorca Indywidualny.
6. Regulamin obowiązuje od 11.01.2022 r.
II. CENA PRODUKTÓW
1. Ceny produktów w Sklepie wyrażone w złotych polskich (PLN) są cenami netto.
Dla ułatwienia podawane są również ceny brutto zawierające podatek VAT.
2. Ceny podane w Sklepie nie obejmują dodatkowego i opcjonalnego wyposażenia (chyba że jest to uwzględnione w opisie towaru) oraz wniesienia, montażu i szkolenia w zakresie obsługi urządzeń. Cena usługi montażu uzgadniana jest indywidualnie w zależności od wartości zamówienia i odległości Zamawiającego od siedziby.
3. W zależności od wartości zamówienia możliwe jest indywidualne negocjowanie cen produktów. W wyjątkowych sytuacjach dopuszcza się również negocjowanie kosztów transportu.
4. Wszystkie informacje o produktach i ich dane techniczne pochodzą z materiałów publikowanych przez producentów. Zdjęcia mają wyłącznie charakter poglądowy, dlatego też mogą nieznacznie odbiegać od rzeczywistego wyglądu produktów.
5. W przypadku produktów o wybieralnych opcjach typu: długość, szerokość, pojemność itp. pierwsza podana cena widoczna na liście produktów zawsze jest ceną najmniejszego produktu, następne są wyliczane po wybraniu właściwej opcji.
6. Przedstawienie w Sklepie wizerunków produktów nie stanowi oferty sprzedaży w rozumieniu kodeksu cywilnego, lecz jedynie zaproszenie do zawarcia umowy zgodnie z art. 71 Kodeksu cywilnego.
7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmian cen i dostępności towarów znajdujących się w Sklepie. Zmiany cen towarów nie mogą stać w sprzeczności z punktem III. 4 Regulaminu.
III. REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
1. Zamówienia można składać drogą elektroniczną za pomocą formularza zamówień dostępnego na stronie internetowej Sprzedawcy lub drogą telefoniczną.
2. Zamówienia składane drogą elektroniczną.
2.1. Warunkiem niezbędnym do realizacji zamówienia jest prawidłowe wypełnienie przez Zamawiającego formularza zamówienia oraz podanie wszelkich danych umożliwiających kontakt z Zamawiającym oraz jego wstępną weryfikację (w przypadku konsumentów: imię i nazwisko, adres, nr telefonu, e-mail, w przypadku klientów będących przedsiębiorcami: dane podmiotu, adres podmiotu, nr telefonu kontaktowego, NIP).
2.2. Informacja o złożonym zamówieniu jest przesyłana automatycznie pocztą elektroniczną na adres mailowy klienta podany w formularzu zamówienia.
2.3. Zawarcie umowy pomiędzy Sprzedawcą, a klientem następuje w chwili otrzymania przez klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji, zgodnie z pkt 2.4.
2.4. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji odbywa się poprzez wysłanie wiadomości elektronicznej na adres mailowy klienta.
2.5. Nieprawidłowo wypełnione formularze zamówień nie będą rozpatrywane, o czym Zamawiający zostanie niezwłocznie powiadomiony drogą elektroniczną na podany adres elektroniczny.
3. Zamówienia składane drogą telefoniczną.
3.1. Warunkiem niezbędnym do realizacji zamówienia jest skontaktowanie się ze Sprzedawcą za pomocą numeru telefonu zamieszczonego na stronie Sprzedawcy i podanie niezbędnych danych kontaktowych i identyfikacyjnych.
3.2. Informacja o złożonym zamówieniu i warunkach zamówienia jest niezwłocznie przesyłana na adres mailowy klienta.
3.3. Klient jest zobowiązany do niezwłocznego potwierdzenia złożonego zamówienia drogą mailową. W chwili otrzymania przez Sprzedawcę potwierdzenia, o którym mowa w zdaniu poprzednim, następuje zawarcie umowy.
3.4. Zamówienia niepotwierdzone przez klienta nie będą realizowane.
4. Cena podana przy każdym produkcie w chwili złożenia zamówienia przez klienta jest wiążąca. Zmiana ceny produktu po złożeniu zamówienia nie ma wpływu na wysokość zamówienia.
5. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z potwierdzeniem zapoznania się z Regulaminem, jego pełną akceptacją oraz z akceptacją zobowiązania do zapłaty wynikającego ze złożonego zamówienia, w szczególności jego wysokości i terminu zapłaty.
6. Czas realizacji zamówienia zależy od dostępności towarów w magazynach producentów i wynosi standardowo od 3 do 14 dni roboczych. Okres realizacji zamówienia ulega wydłużeniu w przypadku towarów wykonywanych na zamówienie, o czym Zamawiający jest informowany mailowo, telefonicznie, a także w opisie produktu.
7. Zamawiający jest niezwłocznie informowany o braku zamówionego produktu w magazynach producentów. W powyższej sytuacji, Zamawiającemu przysługuje prawo do częściowego odstąpienia od umowy albo prawo do odstąpienia od całej umowy albo Zamawiający może zaakceptować drogą milową wydłużony czas oczekiwania na dostarczenie produktu.
8. Sprzedawcy przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, jeżeli realizacja Zamówienia na warunkach w nim określonych okazałaby się niemożliwa, bądź znacznie utrudniona. Odstąpienie od umowy przez Sprzedawcę nie wymaga uzasadnienia. W przypadku odstąpienia od umowy przez Sprzedawcę Kupującemu nie przysługują względem Sprzedawcy żadne roszczenia. Postanowienia niniejszego punktu nie mają zastosowania do sprzedaży konsumenckiej.
IV. PŁATNOŚCI
1. Sposób płatności jest wybierany przez Zamawiającego. Sprzedawca informuje, iż dopuszczalne są następujące metody płatności, płatność:
a) gotówką w siedzibie;
b) karta w siedzibie;
c) przelewem - przedpłata na konto;
d) przelewem odroczonym;
e) pobranie przez kuriera;
f) płatność on-line za pośrednictwem serwisu PRZELEWY24;
g) płatność kartą za pośrednictwem serwisu PRZELEWY24.
2. Zamawiający zobowiązany jest uiścić przedpłatę tytułem pokrycia kosztów przesyłki za pobraniem.
3. Zamawiający zobowiązany jest uiścić przedpłatę w wysokości 100% wartości zamówienia na podstawie faktury pro-forma. Przedmiotowy punkt nie ma zastosowania do sprzedaży konsumenckiej.
4. W przypadku towarów wykonywanych na zamówienie (np. meble ze stali nierdzewnej), Zamawiający zobowiązany jest uiścić przedpłatę w wysokości 30% wartości zamówienia i uregulowania pozostałej należności przy odbiorze. W takich przypadkach punkt 3 nie ma zastosowania.
5. Sprzedawca dopuszcza możliwość zapłaty ceny wynikającej z zamówienia po odbiorze produktu. W takiej sytuacji, termin zapłaty za zamówiony i otrzymany produktu wynosi 7 dni, licząc od dnia odbioru. Dla firm i instytucji finansowanych z budżetu Państwa (np. szkoły i przedszkola publiczne, domy pomocy społecznej itp.) oraz dla stałych klientów, termin ten wynosi 14 dni, licząc od dnia odbioru. Sprzedawca zastrzega sobie własność produktu do momentu uiszczenia przez klienta ceny.
6. Dokumentem potwierdzającym sprzedaż produktu jest faktura VAT lub rachunek.
V. DOSTAWA TOWARU
1. W celu skrócenia czasu oczekiwania na dostawę, produkty są wysyłane bezpośrednio z magazynów producentów lub dostawców lub bezpośrednio z siedziby Sprzedawcy.
2. Wysyłka produktów odbywa się wyłącznie za pośrednictwem firm kurierskich na adres wskazany przez Zamawiającego w formularzu zamówienia lub na adres podany przez Zamawiającego podczas składania zamówienia drogą telefoniczną.
3. Zamawiający ma obowiązek sprawdzić stan przesyłki w obecności pracownika firmy kurierskiej. W razie stwierdzenia uszkodzenia opakowania, Zamawiający zobowiązany jest do zweryfikowania zawartości przesyłki w obecności pracownika firmy kurierskiej. W przypadku uszkodzenia przesyłki należy sporządzić protokół szkody na druku firmy kurierskiej i skontaktować się niezwłocznie ze Sprzedawcą. Uszkodzenia towaru niedające się z zewnątrz zauważyć, Zamawiający zobowiązany jest zgłosić Sprzedawcy oraz firmie kurierskiej w terminie 7 dni od dnia odbioru towaru, a ponadto Zamawiający zobowiązany jest do zażądania od przewoźnika protokolarnego ustalenia stanu przesyłki.
4. Odebranie przesyłki bez sprawdzenia i zgłoszenia wad powoduje utratę roszczeń z tytułu odszkodowania za ewentualne szkody związane z przewozem towarów. Sprzedawca jest zwolniony z odpowiedzialności za uszkodzenia towaru niedające się z zewnątrz zauważyć, o których mowa w pkt 3, w razie nieuwzględnienia przez firmę kurierską złożonej reklamacji. Przedmiotowe postanowienie nie ma zastosowania do sprzedaży konsumenckiej.
5. Sprzedawca zobowiązuje się do dostarczenia produktów do miejsca odbioru wskazanego przez klienta w formularzu zamówień lub na adres podany przez Zamawiającego podczas składania zamówienia drogą telefoniczną. Sprzedawca nie odpowiada za wniesienia produktu do budynku ani jego montaż.
6. Zamawiający zwolniony jest z obowiązku pokrycia kosztów transportu w przypadku zamówień powyżej 1000 zł netto (1230 zł brutto).
7. W przypadku zamówień o wartości poniżej 1000 zł netto (1230 zł brutto) koszt transportu wynosi 19 zł netto (23,37 zł brutto).
8. Zamawiający ma możliwość odbioru osobistego zamówionego przez siebie sprzętu, co zaznacza w formularzu zamówieniowym. W takim przypadku zwolniony jest z ponoszenia kosztów transportu. Termin realizacji tego typu zamówienia wynosi od 3 do 21 dni. Punkt III. 6 zdanie drugie oraz punkt III. 7 stosuje się odpowiednio.
9. W przypadku odbioru osobistego, Zamawiający zobowiązany jest do odbioru towaru w terminie 7 dni, od wysłania mailowego powiadomienia o przygotowaniu paczki do odbioru. W razie braku odbioru produktu w terminie, Sprzedawcy przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.
VI. GWARANCJE, REKLAMACJE, ZWROTY
1. Produkty są fabrycznie nowe, posiadają wymagane atesty oraz w większości są objęte 12-miesięczną gwarancją producenta. W pozostałych przypadkach okres gwarancji jest wyraźnie zaznaczony w opisie produktu. Informacje, o których mowa w zdaniach poprzednich znajdują się na kartach gwarancyjnych dołączonych do produktów.
2. Karty gwarancyjne oraz instrukcje obsługi są dostarczane wraz z produktem lub z fakturą.
3. Punkt 1 nie ma zastosowania w razie wyprzedaży produktów używanych lub ekspozycyjnych. Sprzedający w w/w sytuacjach nie udziela gwarancji na tego typu produkty, a wszelkie zasady wyprzedaży określane są każdorazowo.
4. W przypadku stwierdzenia wady fizycznej produktu, klient zobowiązany jest poinformować o tym Sprzedawcę w terminie 14 dni licząc od daty wykrycia wady pod rygorem utraty uprawnień z tytułu gwarancji. Reklamacje należy zgłaszać w formie pisemnej lub mailowej.
5. Dokumentem uprawniającym do reklamowania wadliwego produktu jest faktura VAT oraz oryginalna karta gwarancyjna dostarczana wraz z produktem. W przypadku, gdy produkt nie posiada karty gwarancyjnej, dokumentem uprawniającym do reklamowania wadliwego produktu jest tylko faktura VAT. W przypadku sprzedaży konsumenckiej dokumentem uprawniającym do skorzystania z rękojmi z tytułu sprzedaży, jest jakikolwiek dowód zakupu określonego towaru przez Zamawiającego.
6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe zainstalowanie produktu oraz za jego niezgodne z instrukcją używanie, z zastrzeżeniem art. 5561 §3 kodeksu cywilnego.
7. Sprzedający odpowiada za wady produktu na podstawie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzedaży niebędącej sprzedażą konsumencką, wyłącza się odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi na podstawie przepisów zawartych w kodeksie cywilnym. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego zostaje wyłączona także w stosunku do sprzedaży Przedsiębiorcy Indywidualnemu.
8. Wykonanie uprawnień z tytułu gwarancji nie ma wpływu na uprawnienia konsumenta wynikające z rękojmi. Uprawnienia konsumenta wynikające z rękojmi uregulowane zostały w części VII Regulaminu.
9. Sprzedawca nie odpowiada za utracone korzyści i zyski wskutek wystąpienia wady lub usterki sprzedanego urządzenia w okresie trwania gwarancji lub rękojmi. Postanowienie niniejsze nie ma zastosowania w stosunku do konsumentów.
VII. SPRZEDAŻ KONSUMENCKA
1. Postanowienia ogólne.
1.1. Postanowienia niniejszej części Regulaminu znajdują zastosowanie wyłącznie do umów zawieranych pomiędzy Sprzedawcą, a Konsumentami oraz do sprzedaży Przedsiębiorcom Indywidualnym we wskazanym zakresie.
1.2. Sprzedawca oświadcza, że w pełni realizuje swoje obowiązki wynikające z ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku, nawet jeżeli nie zostały wprost wyrażone w treści Regulaminu.
1.3. W sytuacji rozbieżności pomiędzy treścią niniejszej części Regulaminu, a treścią pozostałych części, znajdują zastosowanie postanowienia niniejszej części Regulaminu.
2. Cena produktów, odbiór produktów.
2.1. Konsumentów obowiązują ceny brutto produktów. Ceny netto mają jedynie charakter informacyjny. W pozostałym zakresie konsumenta obowiązują postanowienia części II Regulaminu.
Do sprzedaży konsumenckiej znajdują zastosowanie postanowienia części IV i V Regulaminu zatytułowanych: PŁATNOŚĆ oraz DOSTAWA PRODUKTU.
3. Realizacja zamówień.
3.1. Zawarcie umowy pomiędzy Konsumentem, a Sprzedawcą ma miejsce w momencie prawidłowego wypełnienia formularza zamówień.
3.2. W przypadku zamówień złożonych telefonicznie, Sprzedawca niezwłocznie informuje konsumenta drogą mailową o treści złożonego zamówienia, o cenie z niego wynikającej oraz sposobie płatności. Do zawarcia umowy pomiędzy konsumentem, a Sprzedawcą dochodzi w momencie potwierdzenia złożenia zamówienia przez konsumenta drogą mailową.
3.3. W pozostałym zakresie do sprzedaży konsumenckiej mają zastosowania postanowienia części III Regulaminu.
4. Rękojmia, reklamacja, gwarancja
4.1. W razie wystąpienia wad fizycznych lub prawnych produktu konsument ma prawo do skorzystania z uprawnień wynikających z rękojmi, zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego. Ponadto, konsument może skorzystać z gwarancji na zasadach określonych w części VI Regulaminu.
4.2. Reklamacje należy składać na adres Sprzedawcy podany w punkcie I Regulaminu. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta z tytułu rękojmi, jeżeli wada towaru zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania towaru Klientowi. Jeżeli wada została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania towaru, to domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na konsumenta. Sprzedawca zobowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamacje w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
4.3. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; żądania sposobu doprowadzenia produktu do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy; oraz danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim stanowią jedynie zalecenia dla konsumenta i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z ich pominięciem.
4.4. Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć produkt wadliwy na adres Sprzedawcy. Jeżeli ze względu na rodzaj produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie produktu przez klienta byłoby nadmiernie utrudnione, klient obowiązany jest udostępnić produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym produkt się znajduje.
5. Prawo do odstąpienia od umowy.
5.1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych od daty odbioru produktu złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, jednakże konsument ponosi koszty bezpośredniego zwrotu produktu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu na adres Sprzedawcy podany w części I pkt 4 Regulaminu lub adres elektroniczny, przed jego upływem.
5.2. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość Zamawiający może pobrać ze swojego konta po uprzednim zalogowaniu się do sklepu.
5.3. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze produkt od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
5.4. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić produkt Sprzedawcy w stanie niepogorszonym od stanu w chwili jego otrzymania na adres podany w formularzu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem.
5.5. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
5.6. Wystawienie faktury korygującej/rachunku i zwrot pieniędzy następuje niezwłocznie po otrzymaniu przez Sprzedawcę produktu.
5.7. W razie skorzystania przez konsumenta z prawa do odstąpienia, umowę uznaje się za niezawartą.
5.8. Postanowienia dotyczące prawa konsumenta do odstąpienia od umowy (pkt 5.1 – 5.7) stosuje się odpowiednio do Przedsiębiorcy Indywidualnego.
6. Platforma ODR.
6.1. Sprzedawca informuję, iż celem rozwiązywania sporów pomiędzy konsumentami, a przedsiębiorcami uruchomiono platformę ODR, znajdującą się pod następującym adresem: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL.
VIII. POLITYKA COOKIES
1. Polityka cookies.
1.1. Sprzedawca nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
1.2. Korzystanie z usług oferowanych przez sklep jest równoznaczne z akceptacją polityki cookies Sprzedawcy.
1.3. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Sklepu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych sklepu. Ciasteczka zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
1.4. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Sprzedawca.
1.5. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
a) dostosowania zawartości stron internetowych sklepu do preferencji Użytkowników oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
c) utrzymanie sesji Użytkownika Sklepu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie sklepu ponownie wpisywać loginu i hasła;
d) umożliwienie stworzenia profilu preferencyjnego Użytkownika, dzięki któremu, możliwe będzie wysyłanie propozycji zakupu sprzętu gastronomicznego zbliżonego do dotychczas zamawianego.
2. W ramach Sklepu stosowane są pliki cookies „stałe” (persistent cookies). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. Są to:
a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Sklepu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Sklepu;
b) „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Sklepu;
c) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.
W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika.
3. Administrator stosuje kod śledzący działania użytkowników Serwisu internetowego w postaci pixela Facebooka dla analizy działań użytkowników w ramach Serwisu czy zarządzania reklamami w portalu społecznościowym Facebook; z informacjami na temat wykorzystania przez Facebook danych zbieranych za pośrednictwem pixela można zapoznać się pod adresem: https://pl-pl.facebook.com/privacy/explanation.
Administrator wykorzystuje również następujące pliki cookies zewnętrzne:
- pliki cookies stosowane przez serwis społecznościowy Facebook w celu popularyzacji Serwisu internetowego (administratorem cookies jest Meta Inc. (dawniej Facebook Inc.) z siedzbą w Stanach Zjednoczonych).
Meta Inc. (dawniej Facebook Inc.) jest podmiotem z państwa trzeciego, tj. Stanów Zjednoczonych. Podmiot ten stosuje standardowe klauzule umowne w zakresie ochrony danych osobowych.
4. Użytkownicy mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania - przeglądarki internetowej.
5. Zarządzanie plikami cookies w najpopularniejszych przeglądarkach:
a) Przeglądarka Firefox:
Obsługa ciasteczek w Firefoksie jest domyślnie włączona, aby zmienić obsługę ciasteczek należy przejść do: Narzędzia - Opcje - Prywatność - Śledzenie (tu można zaznaczyć: "Informuj witryny, że użytkownik nie chce być śledzony").
b) Przeglądarka Internet Explorer:
Aby zmienić obsługę ciasteczek należy przejść do: Narzędzia - Opcje internetowe - Prywatność (tu suwakiem zaznacza się, jaki poziom ochrony prywatności nas interesuje, można też zarządzać pojedynczymi stronami).
c) Bardziej szczegółowe informacje dotyczące innych przeglądarek: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciasteczko#Blokowanie_ciasteczek.
6. Sprzedawca informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Sklepu takich jak: koszyk, lista zakupów, oferta.
IX. POLITYKA PRYWATNOŚCI
Polityka prywatności zawiera informacje na temat sposobu przetwarzania danych osobowych osób korzystających z usług świadczonych przez M&M Gastro Group spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Katowicach (dawniej M&M Gastro s.c. Michał Budarczyk, Marcin Budarczyk) ze szczególnym uwzględnieniem zasad ochrony danych osobowych, a także wdrożonych środków ich ochrony. Polityka prywatności zawiera również wiadomości na temat praw związanych z ochroną danych osobowych przysługujących osobom korzystającym z usług świadczonych przez Sprzedawcę.
1. Definicje.
Sprzedawca - M&M Gastro Group spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Katowicach (dawniej M&M Gastro s.c. Michał Budarczyk, Marcin Budarczyk), ul. Owsiana 58a, 40-780 Katowice, REGON 277630232, NIP 9542387023,
Kupujący/Użytkownik – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, korzystająca z usług oferowanych przez Sprzedawcę,
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
Dane osobowe – informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej,
Umowa sprzedaży – umowa zawarta pomiędzy Sprzedawcą, a Kupującym, w oparciu o postanowienia której Sprzedawca przenosi na rzecz Kupującego własność produktów każdorazowo określonych w umowie, zaś Kupujący zobowiązuje się do zapłaty ceny.
2. Administrator danych osobowych.
Administratorem danych osobowych Kupujących jest Sprzedawca. Kontakt z administratorem danych osobowych jest możliwy pod następującym numerem telefonu 327 508 130, bądź drogą mailową za pomocą adresu mailowego daneosobowe@mmgastro.pl. Inspektorem Danych Osobowych (IOD) jest zdalny podmiot PPUH Micro-Luc. Kontakt z inspektorem danych osobowych możliwy jest pod adresem mailowym: dpo@microluc.com.pl.
3. Cel przetwarzania danych osobowych.
Dane osobowe Kupującego są przetwarzane przez Sprzedawcę w celu i w zakresie niezbędnym do zawarcia umowy sprzedaży i jej należytego wykonania przez Sprzedawcę, a także utrzymywania kontaktu z Kupującym. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
W razie wyrażenia przez Kupującego zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych, dane osobowe Kupującego są przetwarzane w celach polegających, m.in. na przesyłaniu ofert handlowych Sprzedawcy. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
W razie wyrażenia przez Kupującego zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych polegających na umieszczeniu firmy przedsiębiorstwa Kupującego na portalach internetowych lokalgastro.pl, dlagastro.pl, pracagastro.pl stanowiących własność Sprzedawcy, dane osobowe Kupującego będą wykorzystywane w tym właśnie celu. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
Dane osobowe Kupującego będą przetwarzane również do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Sprzedawcę polegających na badaniu poziomu satysfakcji klientów z usług oferowanych przez Sprzedawcę, a także ewentualnego dochodzenia lub obrony przed roszczeniami. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
4. Odbiorcy danych osobowych.
Dane osobowe Kupujących są przetwarzane przez Sprzedawcę. Dane osobowe Kupujących są przekazywane podmiotom współpracującym ze Sprzedawcą w celach związanych z wykonaniem umowy sprzedaży, m.in. firmom kurierskim, a także są przekazywane podmiotom zajmującym się wykonywaniem działalności marketingowej na rzecz Sprzedawcy (w razie wyrażenia odrębnej zgody przez Kupującego).
5. Zakres przetwarzania danych osobowych.
W celu prawidłowego skorzystania z usług oferowanych przez Sprzedawcę Kupujący zobowiązany jest do podania swego imienia, nazwiska, numeru telefonu, pełnego adresu zamieszkania oraz adresu e-mail. Obowiązek podania wskazanych danych osobowych jest podyktowany koniecznością umożliwienia formalnego zidentyfikowania Kupującego. Nadto, podanie tych danych jest uzasadnione koniecznością pełnego i prawidłowego wykonania umowy sprzedaży przez Kupującego. Sprzedawca informuje, iż brak podania niektórych danych osobowych może uniemożliwić zawarcie umowy sprzedaży bądź uniemożliwić Sprzedawcy prawidłowe świadczenie usług związanych z zawartą z Kupującym umową sprzedaży.
System Sprzedawcy przydziela Kupującemu niepowtarzalny numer klienta, który jest powiązany z kontem Kupującego funkcjonującym w ramach systemu Sprzedawcy.
System Sprzedawcy pobiera automatycznie dane Użytkownika dotyczące jego przybliżonej geolokalizacji oraz adres IP.
W razie wyrażenia przez Użytkownika zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych, wyżej wskazane dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane w zakresie niezbędnym do realizowania tych celów.
6. Okres przetwarzania danych osobowych.
Dane osobowe Kupującego będą przez Sprzedawcę przetwarzane przez okres niezbędny do zrealizowania celu w jakim zostały zebrane, a także przez okres niezbędny do dochodzenia, obrony i ochrony roszczeń związanych z działalnością Sprzedawcy.
7. Prawa osób, których dane dotyczą.
Prawo dostępu do danych osobowych.
Kupujący posiada prawo dostępu do danych osobowych dotyczących jego osoby zgromadzonych przez Sprzedawcę. Kupujący, w szczególności ma prawo do zapoznania się z jego danymi osobowymi przetwarzanymi przez Sprzedawcę, prawo do uzyskania informacji na temat celu przetwarzania danych osobowych, kategorii danych osobowych. Kupujący posiada również prawo do uzyskania kopii danych osobowych.
Prawo do sprostowania danych osobowych.
Kupujący ma prawo do żądania niezwłocznego sprostowania przez Sprzedawcę danych osobowych dotyczących jego osoby. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, Kupujący ma prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych składając stosowne oświadczenie.
Prawo do żądania usunięcia danych osobowych.
Kupujący posiada prawo do żądania usunięcia danych osobowych dotyczących jego osoby, lub niektórych danych osobowych, w sytuacji kiedy
a) dane osobowe nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
b) Kupujący cofnął zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych,
c) Kupujący wniósł sprzeciw wobec przetwarzania jego danych osobowych lub dane osobowe były przetwarzane w sposób niezgodny z prawem.
W sytuacji zgłoszenia przez Kupującego żądania usunięcia danych osobowych, dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do ustalenia, dochodzenia i ochrony roszczeń związanych z usługami świadczonymi przez Sprzedawcę.
Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych.
Kupujący posiada prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych w następujących przypadkach:
a) w razie kwestionowania prawidłowości zgromadzonych danych osobowych – na czas potrzebny Sprzedawcy do sprawdzenia prawidłowości przetwarzanych danych,
b) gdy przetwarzanie danych osobowych Kupującego jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia danych osobowych Użytkownik żąda ograniczenia ich wykorzystania, sprzeciwiając się jednocześnie ich usunięciu;
c) gdy dane osobowe Kupującego przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub wykorzystywane przez Sprzedawcę, ale są one potrzebne Kupującemu w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
d) gdy Kupujący wniósł sprzeciw wobec przetwarzania jego danych – wówczas ograniczenie przetwarzania danych osobowych następuje na czas potrzebny do ustalenia, czy ochrona interesów, praw i wolności Kupującego przeważa nad interesami, które realizuje Sprzedawca, przetwarzając dane osobowe tego Kupującego.
Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
Kupujący posiada prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych. W razie wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych Kupującego w celach marketingowych, Sprzedawca niezwłocznie zaprzestanie przetwarzania jego danych osobowych w tychże celach.
Prawo do cofnięcia zgody.
Kupującemu przysługuje prawo do cofnięcia uprzednio udzielonej zgody na przetwarzanie danych osobowych. Oświadczenie Kupującego w przedmiocie cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych może zostać złożone w dowolnej formie; w razie złożenia przez Kupującego przedmiotowego oświadczenia w formie ustnej, Sprzedawca będzie uprawniony do żądania od Kupującego potwierdzenia treści złożonego oświadczenia woli za pomocą trwałego nośnika danych (m.in. wiadomość e-mail, sms, dokument).
Prawo do przenoszenia danych.
Kupujący jest uprawniony do żądania wydania posiadanych przez Sprzedawcę danych osobowych dotyczących jego osoby, a następnie może przenieść je do wybranego przez siebie innego administratora ochrony danych osobowych. Dane osobowe zostaną wydane w powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego i pozwalającym na przesłanie otrzymanych danych do innego administratora danych osobowych.
Prawo do wniesienia skargi do organu nadzoru.
Kupujący jest uprawniony do wniesienia skargi na przetwarzanie danych osobowych przez Sprzedawcę do organu nadzoru. Organem nadzoru w rozumieniu RODO jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, a po dniu 25 maja 2018 roku Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, z siedzibą w Warszawie (00-193 Warszawa) przy ul. Stawki 2.
8. TrafficWatchdog
Serwis korzysta z aplikacji TrafficWatchDog oferowaną przez firmę Spark DigitUP sp. z o.o., z siedzibą pod adresem Plac Wolnica 13/10, 31-060 Kraków. Aplikacja monitoruje wizyty i zbiera informacje o sposobie korzystania z monitorowanej strony internetowej. Do plików cookies i parametrów zbieranych przez kody JavaScript oraz pixele zapisywane są informacje takie jak adres IP (Internet Protocol), identyfikator urządzenia końcowego, typ urządzenia końcowego, parametry urządzenia końcowego, parametry systemu operacyjnego, parametry przeglądarki, sposób interakcji użytkownika z monitorowaną stroną i dane aktywności, czas na stronie, parametry nagłówka HTTP, parametry kampanii marketingowej. Powyższe dane zbierane są w celu identyfikacji nadużyć typu ad fraud (GDPR art. 6 ust. 1 lit. f) i zostaną usunięte najpóźniej po upływie 3 miesięcy. Aplikacja TrafficWatchdog może wykorzystywać cookies innych podmiotów np. Google.
Więcej informacji na temat warunków korzystania i ochrony danych znajdziesz na następującej witrynie internetowej https://trafficwatchdog.pl/pl/docs/privacy-policy oraz https://trafficwatchdog.pl/pl/docs/cookie-policy
9. Google reCAPTCHA v.3
Strona wykorzystuje Google reCAPTCHA v.3 oferowaną przez firmę Google Ireland Limited („Google”), firmę zarejestrowaną i działającą zgodnie z prawem irlandzkim (numer rejestracyjny: 368047), z siedzibą pod adresem Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia - w celu monitoringu interakcji użytkownika na witrynie internetowej.
Więcej informacji na temat warunków korzystania i ochrony danych znajdziesz na następującej witrynie internetowej https://policies.google.com/terms?hl=pl oraz https://policies.google.com/privacy?hl=pl
X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Wszelkie dane osobowe i teleadresowe otrzymane przez Sprzedawcę poprzez formularze zamówień lub podane podczas składania zamówienia drogą telefoniczną są wykorzystywane wyłącznie do realizacji zamówienia.
2. Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca. Dane kontaktowe administratora danych są podane w części I pkt 2.
3. Przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest Zamawiający lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych w powyższej sytuacji stanowi art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane osobowe Zamawiającego w celach marketingowych są przetwarzane w oparciu o zgodnę Zamawiającego, udzieloną poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w serwisie. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych w powyższej sytuacji stanowi art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności zamieszczonej na stronie internetowej www.mmgastro.pl.
4. Sprzedawca zobowiązany jest do gromadzenia danych osobowych adekwatnych do celu ich przetwarzania oraz do ich przechowywania przez okres nie dłuższy niż to jest niezbędne do realizacji zamówienia.
5. Klientowi przysługuje prawo dostępu do danych osobowych zgromadzonych przez Sprzedawcę, prawo do żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzoru.
6. Sprzedawca zobowiązany jest do:
a) przetwarzania danych osobowych zgodnie z RODO,
b) opracowania i aktualizacji dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych osobowych;
c) zapoznania osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych oraz z dokumentacją dotyczącą ochrony danych osobowych obowiązującą w sklepie.
7. Dane osobowe są przekazywane firmom kurierskim lub innym administratorom danych, gdy jest to niezbędne do realizacji zamówienia lub wykonania umowy zawartej z Zamawiającym.
8. Zamawiający, poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w serwisie Sprzedawcy, może wyrazić zgodę na wykorzystywanie swej firmy w celach marketingowych związanych z prowadzoną przez Sprzedawcę działalnością gospodarczą, w szczególności na jej umieszczenie na portalach internetowych lokalgastro.pl, dlagastro.pl, pracagastro.pl. Powyższe postanowienie nie ma zastosowania do sprzedaży konsumenckiej.
9. Po dokonaniu wysyłki zakupionego produktu, Sprzedawca w ramach realizacji umowy z Zamawiającym prześle na podany przez niego w formularzu adres mailowy zaproszenie do wypełnienia ankiety w celu zbadania jego opinii o przeprowadzonej transakcji. Wypełnienie ankiety nie jest obowiązkiem Zamawiającego, a jedynie jego uprawnieniem.
10. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu w każdym czasie. Zmieniony Regulamin będzie dostępny na stronie www.mmgastro.pl dla wszystkich korzystających ze sklepu. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w momencie publikacji jego tekstu zawierającego zmianę na stronie internetowej sklepu. Zmiana regulaminu w trakcie trwania umowy nie ma wpływu na zamówienia będące w trakcie realizacji.
11. Celem skorzystania z usług oferowanych przez Sprzedawcę klient musi posiadać:
a) urządzenie końcowe z dostępem do Internetu;
b) adres mailowy;
c) przeglądarkę pozwalającą na korzystanie z usług.
12. Wszelkie ewentualne spory wynikłe z umowy, będzie rozstrzygał Sąd właściwy dla miejsca działalności Sprzedawcy. Zdanie poprzednie nie znajduje zastosowania do sprzedaży konsumenckiej.
13. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem obowiązują przepisy kodeksu cywilnego.
Poprzednia wersja regulaminu (do zamówień złożonych do 10.01.2022)
XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Oświadczenie o usunięciu konta.
2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy (dotyczy Konsumentów).